 |
Omega 3 calmeaza durerile
La studiu efectuat la Centrul Medical al Universitatii Pittsburg au participat 250 persoane diagnosticate cu dureri de spate, care
faceau tratament cu antiinflamatoare nonsteroidiene. Timp de doua saptamani, fiecare dintre subiecti a primit cate 2,4 mg de acizi
grasi omega 3 pe zi, iar apoi opt saptamani – cate 1,2 mg de Omega 3. La sfarsitul acestei perioade, 50% dintre subiecti au micsorat
doza de antiinflamatoare nonsteroidiene, iar 80% au vorbit chiar despre imbunatatirea starii de spirit dupa ce au luat suplimente cu
Omega 3.Aproape toate femeile au dureri menstruale in perioada lor fertila. "Uterul este un muschi care se
contracta foarte puternic. Cateodata, se contracta atat de puternic, incat blocheaza arterele care ajung in el. Exact ca in cazul
infarctului, cand arterele sunt blocate, apare durerea", explica Susan Haas, profesor asociat de obstetrica si ginecologie de la
Universitatea din Boston.
| O solutie pentru atenuarea durerilor sunt grasimile Omega 3 din uleiul de
peste. Acestea par sa blocheze productia de prostaglandine. Studiile au aratat ca femeile cu nivel scazut de Omega 3 au dureri menstruale
mai des. Doua treimi dintre femei au simptome premenstruale, spune medicul american Jean Endicott. Durerile de cap, sensibilitatea
sanilor sau schimbari radicale ale starii de spirit.
Mai mult de 8% dintre femeile cu sindromul premenstrual sufera schimbari severe ale
starii de spirit care tulbura viata personala si activitatile zilnice. Aceasta versiune mai grava a sindromul
premenstrual se numeste sindrom disforic premenstrual. In aceasta situatie este bine sa iei supliment de calciu, pentru ca
regleaza nivelul de hormoni. |
|
Exercitiile zilnice - mersul repede, ridicarea greutatilor sau chiar
dansul - sunt ultimul lucru de care ai chef in momentele grele de dinaintea menstruatiei, dar trebuie sa stii ca au efecte
antidepresive si contra anxietatii. Ti-ai pus zeci de intrebari cu
privire la starile proaste pe care le ai - tristeti, depresii etc. Dar te-ai gandit ca nu doar medicamentele au efect? Factorul
omega-3, prezent in unele alimente, rezolva aceste neajunsuri si multe altele…
Dr. Stoll sustine, bazandu-se pe lungi perioade de experimente, ca
dieta cu alimentele care contin acizi grasi omega-3 nu este recomandata doar impotriva depresiei de orice fel, inclusiv
post-partum, a violentei juvenile, schizofreniei si autismului, ci constituie un factor preventiv al unui intreg spectru de boli
psihice.
Mai mult, s-a observat o imbunatatire a tonusului celor care au grija de astfel de persoane cu probleme, retetele testate si
de acestia fiind pe cat de sanatoase, pe atat de gustoase. Cu alte cuvinte, nu trebuie sa fii bolnav ca sa adopti o astfel de dieta,
bazata pe carne si legume in care se gasesc doar grasimi benefice pentru organism.
Pe intelesul tuturor, acizii grasi
Omega 3 reprezinta un constituent important al membranelor celulelor creierului, fiind
absolut necesari pentru functionarea normala a sistemului nervos si sunt implicati in reglarea dispozitiei, a capacitatilor legate de
atentie si memorie. In urma unor cercetari recente, s-a constatat ca acest tip de acizi contin uleiuri esentiale pentru tratarea bolilor
de inima, a artritei, diabetului, a bolilor autoimune, ba chiar a cancerului. Cu alte cuvinte, un fel de elixir magic!
<< back
Recomanda unui prieten
|
 |